طراحی و اجرا
_

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده شهری

 نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری
نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران با حضور شهردار تهران و مدیران شهری در پارک گفتگو تهران برگزار شد.

مشتریشهرداری منطقه هشت تهران بزرگ
مکان برگزاریبوستان گفتگوی شهر تهران
سال تکمیلتیرماه ۱۴۰۱
مجری پروژهموسسه طراحان انقلابی صحابیون
طراحی و اجرا
_

گزارش تصویری از مراحل آماده سازی پروژه

 متریال اصلی پروژه از جنس یونولیت
ارائه عملکرد در قالب ساخت نقشه منطقه ، نماد و هویت منطقه و ماکت های خدمات شاخص شهرداری منطقه هشت تهران

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری

این نمایشگاه با اولویت اقتصاد شهری، جذب سرمایه‌گذاری و صدور خدمات آغاز به کار کرده است و توانمندی‌های شهرداری تهران در آن به نمایش در آمد.

همچنین در این نمایشگاه اسناد تاریخی شهر و شهرداری تهران برای اولین بار رونمایی شد.

در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، مناطق ۲۲ گانه، معاونت‌ها، شرکت‌های تابعه و استارتاپ‌ها دارای غرفه بودند.

همچنین غرفه‌هایی از ۱۸ شهر خواهرخوانده در این نمایشگاه وجود داشت.

شهرداری منطقه هشت که یکی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران می باشد نیز همچون سایر مناطق دارای یک غرفه بود که برای ارائه دستاوردها و عملکردهای تخصصی این شهرداری ، موسسه طراحان انقلابی صحابیون با ارائه ایده های بصری و خلق محصولات به صورت ماکت توانست گوشه ای از شاخص ترین خدمات این شهرداری محترم را نمایش دهد.

اولین و مهمترین محصول این موسسه طراحی و اجرای ماکت نماد یا المان شهرداری منطقه هشت بود که بدلیل شماره منطقه ای شهرداری که عدد مقدس هشت برای ما ایرانیان می باشد و این عدد به یاد آقا علی ابن موسی الرضا(ع) یادآور می گردد و منطقه به عنوان منطقه  ثامن الحجج(ع) در بین اهالی نامگذاری گردیده است و این موسسه با استفاده از طرحی که یک طراح خوش ذوق قبلا برای این منطقه طراحی نموده بود طرح خود را با استفاده از متریال یونولیت و بکارگیری از ماشین آلات صنعتی تخصصی به روش cnc این نماد را طراحی و اجرا کرد که تصویر آن در زیر به نمایش آمده است. ارتفاع این ماکت با پایه حدود دو متر و عرض آن نیز حدود یک متر می باشد.

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری

گام دوم برای ارائه خدمات و عملکرد آن است که بدانیم منطقه ثامن الحجج (ع) شهرداری منطقه هشت تهران در چه محدوده سرزمینی و جغرافیایی با چه میزان تراکم جمعیت فعالیت مینماید و در واقع شناسنامه این منطقه می بایست به نمایش در می آمد.

طراحی ماکت منطقه ثامن الحجج (ع) نیز یکی از ابتکارات این موسسه بود که بدلیل سیزده گانه بودن محلات این منطقه و جزئیات هر محله که شامل معابر اصلی ، فرعی و طرح تفصیلی که شامل معرفی کاربری های می باشد از جنس چاپ استیکر بر روی ام دی اف طراحی و با استفاده از تکنولوژی برش لیزر هر محله جداگانه طراحی و تولید گردید و بر روی یک صفحه از جنس یونولیت جانمایی گردید و این صفحه برای ارائه بهتر و مشاهده بصری گویا تر بر روی یک پایه از جنس بلوک یونولیتی نصب شد که این محصول نیز در تصویر زیر گزارش میگردد. طول کلی نقشه حدود یکی و نیم متر و عرض آن حدود هشتاد سانت و ارتفاع از سطح زمین حدود یک متر بیست سانت طراحی گردید.

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری

گام بعدی محصولی که شهرداری منطقه هشت در غرفه خود به نمایش گذاشت ماکت تاکسی شهروند بود.

شهرداری منطقه هشت پیشرو در پیگیری مطالبات شهروندان (تاکسی شهروند) از مسیر تندرو برای رساند مشکلات و درخواست های مردمی به شهرداریرا راه اندازی نموده است.

طرح تاکسی شهروند هشت، و بیان درخواست و مشکلات شهروندان از طریق شماره تماس  ۹۶۰۳۶۳۲۶ صورت میپذیرد و این خدمت نیز به صورت ماکت حجمی جذاب در این غرفه قرار گرفت. طراحی و ایده پردازی این کارکتر نیز توسط این موسسه صورت پذیرفت که از جنس یونولیت ساخته شد.. تصویر این محصول این در زیر گزارش میگردد. ابعاد این محصول به طول حدود ۱۸۰ سانتی متر و ارتفاع حدود ۱۶۰ سانتی متر طراحی و اجرا گردیده است.

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری

اینکه این مقاله را مشاهده کردید سپاسگذاریم. جهت کمک به تقویت ایده پردازی و طراحی غرفه و نیز خلق محصولات جدید با درج نظر در انتهای این پست و انتشار آن برای دوست با استفاده از لینک کوتاه این پست ما را در هرچه بهتر خدمات رسانی یاری نمایید.
جهت ثبت سفارش خود را ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *