طراحی و اجرا
_

یادمان شهدای استان گیلان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به دور بودن استان گیلان از جهت موقعیت جغرافیایی نسبت به خط مقدم نبرد در جنگ تحمیلی و تعداد جمعیت استان گیلان گفت: این دو دلیل به هیچ وجه از کیفیت و کمیت کار جوانان گیلانی کم نکرد و استان گیلان با ۸۰۰۰ شهید، یکی از ۴ استان برتر از لحاظ تعداد شهدا در کشور است.
این یادمان ترکیب ‬۷۰ عددی از شهدای استان گیلان می باشد که به تفکیک هر شهر در مرحله گردآوری ، انتخاب تصویر مناسب و طراحی است. 

مشتریستاد کنگره شهدای استان گیلان
مکان اجرادر دست بررسی است ...
سال شروع پروژهتیرماه ۱۴۰۲
طراح و مجری پروژهموسسه طراحان انقلابی صحابیون
یادمان شهدای گیلان بر روی نقشه استان گیلان
یادمان شهدای گیلان بر روی نقشه استان گیلان
طراحی و اجرا
_

تعداد شهدا در یادمان شهدای استان گیلان

با توجه به تعداد کثیر شهدای استان گیلان از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون ، طراح پروژه تلاش نمود تا در این یادمان زیبا با توجه به محدودیت ابعاد قاب نهایی یادمان ، حداکثر تعداد شهید بر اساس هر شهر طراحی گردد.
در این طرح نیز همچون پروژه یادمان شهدا بر روی نقشه ایران ، طراح پروژه از سه سایز قاب عکس در ابعاد ۱۰-۱۰ ، ۱۰-۱۵ و ۱۵-۲۰ در طراحی خود استفاده نمود است. روش چیدمان قاب عکس ها نیز به صورت جورچین جهت تقویت جلوه بصری ، بر روی هر شهر قرار گرفته است.

در جدول زیر تعداد شهدای در نظر گرفته شده بر اساس وسعت جغرافیایی آن شهر و جلوگیری از محیط خارجی شهر و استان ، تعداد قاب عکس ها مشخص گردیده است. شاید عده ای از منتقدین طرح این روش را برای طراحی یادمان نپسندند و به عقیده آنها در حق بعضی از شهدای شهرهای کوچک اجحاف گردد ، ولیکن در جواب آن منتقدین این نکته بیان 

چاپ عکس شهدا بر روی تخته شاسی
شهدای شهر آستارا۳ قاب عکس
شهدای شهر طوالش۱۰ قاب عکس
شهدای شهر رضوانشهر۵ قاب عکس
شهدای شهر ماسال۲ قاب عکس
شهدای شهر بندرانزلی۳ قاب عکس
شهدای شهر صومعه سرا۳ قاب عکس
شهدای شهر خمام۱ قاب عکس
شهدای شهر رشت۳ قاب عکس
شهدای شهر آستانه اشرفیه۲ قاب عکس
شهدای شهر لاهیجان۲ قاب عکس
شهدای شهر شفت۳ قاب عکس
شهدای شهر فومن۴ قاب عکس
شهدای شهر لنگرود۲ قاب عکس
شهدای شهر املش۲ قاب عکس
شهدای شهر سیاهکل۴ قاب عکس
شهدای شهر رودبار۱۱ قاب عکس
شهدای شهر رودسر۸ قاب عکس

نکته :
به طور مثال در شهرستان رودبار تعداد قاب عکس ۱۱‬  عدد می باشد که میتوان درصورتیکه این میزان قاب عکس برای این شهر احتیاج نبود ابعاد قاب عکس ها را بزرگتر نمود. این موضوع برای سایر شهرستان های استان نیز صدق میکند. در این طراحی سعی گردید بیشترین تعداد قاب عکس در طرح لحاظ گردید.

طراحی و اجرا
_

قابل توجه مسئولین فرهنگی استان

موسسه طراحان انقلاب صحابیون آمده عقد قرارداد با مسئولین و متصدیان امور فرهنگی می باشد.
جهت ثبت سفارش می بایست در ابتدا بر اساس روش یادشده در پروژه خود ابعاد یادمان را انتخاب نموده و پس از آن با هم فکری مسئولین مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصاویر شهدا را انتخاب نموده وپس از طراحی اولیه جورچین قاب عکس پروژه شما در مرحله طراحی قرار میگردد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز :

کار شما که [نام] شهدا را احیاء و بلندآوازه میکنید و برای اینها بزرگداشت میگیرید، قطعاً در جهت دفاع از نظام اسلامی و مؤثّر در این راه است و ان‌شاءالله یک صدقه‌ی جاریه و یک حسنه‌ی ماندگار است. با اینکه از پایان دفاع مقدّس قریب سی سال میگذرد، در عین حال یاد شهیدان و نام شهیدان کهنه و گم نخواهد شد. علّت هم این است که خدای متعال فرموده است: اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم؛ زنده‌اند دیگر. کمااینکه شهدای تاریخ هم این‌جور هستند.

یک جوان امروز، نوجوان امروز، [باید] بداند که وقتی ما میگوییم دفاع مقدّس، این دفاع مقدّس چه بود؟ این از زبان آنها [بیان شود]. من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است؛ این یک نیازی است که ما – چه آدمهای مقدّس‌مآب و متدینی باشیم؛ چه آدمهایی باشیم که خیلی هم مقدّس‌مآب نیستیم، امّا به سرنوشت این کشور و به سرنوشت این مردم علاقه‌مندیم – هرجور که فکر بکنید، بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است. فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است. این فرهنگ در جامعه‌ای اگر جا افتاد، درست نقطه‌ی مقابل فرهنگ فردگرایی غربی امروز [است‌] که همه‌چیز را برای خود و با محاسبه‌ی شخصی می‌سنجند؛ برای همه‌چیز یک قیمت اسکناسی و پولی قائلند و آن، به دست آوردن آن پول است؛ این درست نقطه‌ی مقابل آن فرهنگ است؛ یعنی «وَ یؤثِرونَ عَلی‌ اَنفُسِهِم»؛(۱) اینها کسانی هستند که ایثار میکنند؛ فرهنگ ایثار، فرهنگ گذشت، فرهنگ مایه گذاشتن از خود برای سرنوشت جامعه و برای سرنوشت مردم. این فرهنگ اگر عمومی شد، این کشور و هر جامعه‌ای که این فرهنگ را داشته باشد، هرگز متوقّف نخواهد شد؛ به عقب بر نخواهد گشت و پیش خواهد رفت....

 

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد.

مدیرعامل موسسه طراحان انقلابی صحابیون

طراحی و اجرا
_

یادمان شهدای استانها

موسسه صحابیون در نظر دارد جهت بزرگداشت نام و یاد شهدا در هر استان اقدام به طراحی یادمان شهدای استان نماید.
به همین منظور از متولیان امور فرهنگی و خصوصا عزیزان در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران دعوت میگردد تا در این امر مهم و اثرگذار همراه و همکار ما بوده و با حضورشان ضمن تقویت بار مطالعاتی (تحقیقاتی) در این خصوص در انتخاب شهدا مارا یاری نمایند.

شادی روح شهدا از صدر اسلام تاکنون صلواتی قرائت فرمائید.

طراحی و اجرا
_

یادمان شهدای استانها

یادمان شهدا استان هایی که در دست طراحی می باشند به شرح زیر معرفی میگردد.

شهدای شاخص استان آذربایجان غربی ، شهدای شاخص استان آذربایجان شرقی ، شهدای شاخص استان اردبیل ، شهدای شاخص استان گیلان ، شهدای شاخص استان قزوین ، شهدای شاخص استان زنجان ، شهدای شاخص استان کردستان ، شهدای شاخص استان کرمانشاه ، شهدای شاخص استان ایلام ، شهدای شاخص استان ایلام ، شهدای شاخص استان لرستان ، شهدای شاخص استان خوزستان ، شهدای شاخص استان قم ، شهدای شاخص استان همدان ، شهدای شاخص استان چهارمحال و بختیاری ، شهدای شاخص استان کهکیلویه و بویراحمد ، شهدای شاخص استان بوشهر ، شهدای شاخص استان فارس ، شهدای شاخص استان اصفهان ، شهدای شاخص استان تهران ، شهدای شاخص استان مازندران ، سمنان ، شهدای شاخص استان یزد ، شهدای شاخص استان هرمزگان ، شهدای شاخص استان کرمان ، شهدای شاخص استان گلستان ، شهدای شاخص استان سیستان و بلوچستان ، شهدای شاخص استان خراسان شمالی ، شهدای شاخص استان خراسان رضوی ، شهدای شاخص استان خراسان جنوبی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *