برخی از شرکت کنندگان در جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس

گزارش تصویر از شورای سیاستگذاری

همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس

به گزارش موسسه خانه طراحان صحابیون ، همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس در حالی نیمه آذر ماه در تهران برگزار می‌شود که تاکنون حدود ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است.
اما چرا و با چه هدفی این همایش در آستانه برگزاری است؟ در یکی از دیدارهایی که سرلشگر باقری با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان از سرلشکر باقری گلایه می‌کنند که چرا به موضوع علم و فناوری در جنگ نمی‌پردازید. با توجه به این دغدغه مقام معظم رهبری، ستاد کل نیروهای مسلح به این دغدغه در قالب یک همایش علمی پرداخته است.
برگزار کننده این همایش پژوهشگاه دفاع مقدس است ولی سپاه، ارتش، وزارت دفاع و فراجا و دانشگاه‌های کشوری و لشکری نیز به برگزاری این همایش کمک می‌کنند. البته قبل از همایش اصلی یکسری کار علمی در این حوزه انجام شده و حدود ۴۰۰ مقاله دریافت و هر کدام از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها بیش از ۳۰ پیش نشست برگزار کرده‌اند.

 

ساخت ماکت های دستاوردهای جهاد سازندگی

نمایش دستاوردهای صنعت دفاعی و تکنولوژی یکی از مهمترین موضوعاتی است که همیشه نهادها برای ارائه آن با مشکل روبرو میگردند. چرا که اگر بخواهند ماکت حجمی آن را درست کنند ممکن است خیلی هزینه بر بوده و در ساخت آن نیز نتوان تمام فرآیند تولید را نمایش داد و یا شاید رنگ و ابعاد و جنس را به درستی به نمایش درآورد  ، ولیکن بعضا تصاویری از آن محصولات و تکنولوژی شاید موجود باشد که با اندکی تصویرسازی و بالابردن کیفیت عکس بتوان آن دستاورد را به صورت ماکت دو بعدی به نمایش درآورد. به همین منظور جهت کاهش قیمت و هزینه ارائه دستاوردها ها در قالب نمایشگاهی موسسه طراحان انقلابی صحابیون در نمایشگاه جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس اقدام به تولید ماکت به صورت برش محیط دستاورد که مهمترین سوژه در آن فریم عکاسی می باشد را خلق نمود و در این نمایشگاه به نمایش در آورد.

نمایشگاه جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس در آذرماه ۱۴۰۱ در باغ موزه دفاع مقدس در یک محیط نمایشگاهی با سازه های موقت ساخته شد و بخشی از گزارش تصویری این نمایشگاه در این پست به نمایش در آمد.

لوگوی طراحان انقلابی صحابیون

موسسه طراحان انقلابی صحابیون

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پروژه خود را با ما در میان گذاشته تا با یک کار مطالعاتی و صحیح بتوانیم برگهای مختلف خدمات انقلاب اسلامی ایران عزیزمان را به کمک این موسسه به نمایش گذاشته و ایران عزیزمان را به درستی به دیگران معرفی نماییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *