شابلون نویسی
_

دهه فجر انقلاب اسلامی

یکی از ماندگارترین فعالیت های فرهنگی ایجاد ارتباط قلبی با کسانی است که دوستشان داریم.

در این مقاله بخشی از تصاویر گرافیکی شابلون نویسی که توسط طراحان خوب انقلاب اسلامی طراحی گردیده است را برایتان به اشتراک میگذاریم.

شابلون دهه فجر
شابلون نویسی بر روی دیوار نمادی بود که در انقلاب اسلامی ایران به یادگار ماند و هنرمندان انقلابی برای رساند پیامشان از این تکنیک استفاده نمودند و صدایشان را به جهانیان رسانند.

شابلون نویسی
_

مراحل طراحی و تولید شابلون

مهمترین رکن در طراحی شابلون آن است که اول شابلون ساده جهت رنگ آمیزی و ثانیا مستحکم به جهت ماندگاری باشد. به همین منظور در طراحی شابلون می بایست طرح توسط طراح آماده سازی گردد.

البته همیشه در طرح هایی که طراح برای اولین بار معمولا طرحی را شابلون میکند ایراداتی دارد که پس از تولید نمونه اولیه میتوان عیوب کار را شناسایی و اصلاح نمود. در گذشته هنرمندان برای تولید شابلون از ورق های رادیولوژی استفاده مینمودند ولیکن امروز متریال های متنوعی همچون ، طلق های پلی کربنات ، طلق های پلاستیکی ، ورق ام دی اف ۳ میل خام و ... می توان استفاده کرد. انتخاب متریال به میزان استفاده از شابلون بر میگردد و هرچه قدر که یک هنرمند بخواهد میزان بیشتری از یک شابلون استفاده کند مطمئنا می بایست از متریال های مرغوب تر استفاده کند. البته نگهداری شابلون پس از مصرف نیز خود نکته مهمی است که می بایست بدان توجه شود.

شابلون نویسی
_

رنگ آمیزی و استفاده از شابلون

مرحله رنگ آمیزی بر اساس محلی که میخواهید بر روی آن اثر را به نمایش بگذاریم متفاوت است. نکته دیگر آن است که اصولا رنگ قرار است بر روی چه سطحی بشیند و نکته آخر آنکه آیا قرار است رنگ ماندگار باشد و یا بتوان به سهولت آن را پاک نمود.

  در این پروژه از آنجایی که قرار است رنگ توسط پیستوله بادی پاشیده شود و سطح رنگ آمیزی ما پارچه است از رنگ های آکریلیک پایه آب و یا رنگ پلاستیک میتوان استفاده کرد. این رنگ ها اصطلاحا رنگ کامپیوتری می باشند و شرکت پیکو کالر با نمایندگی های مختلف در سطح شهر کالیته متنوعی از رنگ ها را تولید نموده که بر اساس طراحی میتوان از آن استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *