ساخت ماکت واکسن کوئید 19 یا همان واکسن کرونا


ساخت ماکت حجمی واکسن کوئید۱۹

ماکت واکسن نورا کوئید ۱۹ کرونا

در پی بحران اپیدمی و فراگیر بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان، دنیاگیری کروناویروس در ایران در بهمن ماه ۱۳۹۸‬ تائید شد. البته در دیماه همان سال نیز بیمارانی به مراکز درمانی مراجعه نموده بودند که علائم این بیماری را داشتند و به جهت آنکه این بیماری یک بیماری جدید و نوظهور بود و در همان سال و همان مقطع زمانی اوج بیماری آنفولانزا بود نظام سلامت کشور به اشتباه آن را آنفولانزا تشخیص داد و اندکی دیر متوجه ورود این بیماری شد. آن روز ها را شاید کمتر کسی فراموش کند که چه اضطراب و ترسی در دنیا به وجود آمد بود و انسان ها بعضا به جهت جلوگیری از آلوده شدن به این بیماری بعضا نمی توانستند به خانواده خود سر بزنند.

ماکت واکسن پاستورکواک کوئید۱۹ کرونا

استفاده از مواد ضدعفونی همچون الکول و زدن ماسک نیز یک امر ضروری برای پیشگیری قلمداد میشد. ضدعفونی کردن محیط و جلوگیری از لمس اشیاء و چیزهای پیرامون ما نیز توصیه همگانی شده بود. مردم از همه چیز میترسیدند. شاید همان ماسک سه لایه بهداشتی نیز بدلیل مصرف بالای آن در دوره ای کمیاب شد و پیدا کردن الکل بهداشتی و مواد ضدعفونی نیز یکی از دغدغه های مردم بود. رسیدگی به امورات درمان و پیدا کردن مراکز تشخیص این بیماری نیز که خود یک معضل بود. شرایط هر روز سخت تر شد تا فرمان راه اندازی قرارگاه پدافند بیولوژیکی صادر شد. امید صدای امید ناگهان در کوچه و خیابان ها به فریاد در آمد.

ماکت واکسن کووایران برکت کوئید۱۹

مردان و زنانی به میدان آمدند و با آنکه خودشان نیز احتمال درگیر شدن به این بیماری را دور از ذهن نمی دانستند با غیرت مردانه و محبت مادرانه فریاد کشیدند و دست خود را بلند کردند و گفتند ما با هم کرونا را به فضل الهی شکست میدهیم. همان مردان و زنانی که در طول تاریخ ثابت کرده بودند که در میدان هستند و نمیگذارند هم وطنانشان نگران باشند. مردان با مراجعه به پایگاه های مقاومت بسیج واقع در مساجد بار دیگر سنگر خدمت رسانی به مردم را ایجاد کردند و با راه اندازی خط تولید ماسک و ملزومات بهداشتی همچون الکل و مواد ضدعفونی و توزیع آن با قیمت ارزان به جامعه امید و آرامش را هدیه دادند.

ماکت واکسن فخرا کووید۱۹ کرونا

زنان با غیرت نیز با حضور در همین پایگاه های مقاومت مردمی بسیج شدند و با تهیه آب میوه طبیعی و تهیه ارزاق برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت سعی کردند تا به همگان بفهمانند که با تمام توان و جان در کنارتان هستیم و نمیگذارنیم احساس ترس و نگرانی داشته باشید. همچنین نیروهای داوطلب متخصص در حوزه درمانی نیز به این پایگاه های بسیج مراجعه کردند و در قالب تیم های پزشکی به منازل رفتند و تلاش کردن بیماران در منازل نگران روند بهبود بیماری خود نباشند و همچون یک پرستار در بیمارستان این بار در منازل در کنار بیماران بودند و این بیماران را با روش های متعدد همچون طب اسلامی مداوا نمودند. براستی چه کسی این صحنه ها تاریخی را میتواند فراموش کند.

ماکت واکسن رازی کوو پارس کووید۱۹

پس از گذشت چند ماه موضوع واکسن به میان آمد و از آنجایی که کشور ما در تحریم بود به ایران واکسن نداند و عده ای به صورت قاچاق با پرداخت هزینه های سنگین واکسن برای خود و خانواده خود آوردند و به صورت مخفیانه تزریق نمودند ولی اینبار هم غیورمردان و زنان ایرانی نگذاشتند با وجود دشمنی ها و کارشکنی های کشورهای معاند این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، مردم ایران نگران نداشتن واکس باشند و با تمرکز بر بررسی فرآیند تولید و واکسیناسیون سراسری در پی تولید واکسن کرونا گام برداشتند و بیش شش شرکت دانش بنیان تولید واکسن کرونا را آغاز نمودند و در کمتر از چندماه این محصول را به تولید نمودند 

واکسن اسپایکوژن کووید۱۹ کرونا

و باز همین شیربچه های ولایت و بسیجیان همیشه در صحنه بودند که با فراگیری نحوه تزریق واکسن و همچنین جهت نظم بخشی و بهبود فرآیند مراجعه آحاد مردم به مرکز واکسیناسیون در میدان حاضر شدند و تا ماه ها در این مراکز بی مزد و منت خدمت صادقه خود را انجام دادند و جامعه را واکسینه نمودند و با افتخار واکسن کرونای ایرانی را در کنار دیگر واکسن های وارداتی به صورت منوی باز به انتخاب خود شهروندان به آنان تزریق نمودند. به همین منظور موسسه طراحان انقلابی صحابیون با افتخار اقدام به طراحی و تولید ماکت انواع واکسن کرونا یا همان واکسن کووید۱۹ را رونمایی نمود و شش عدد از مهمترین واکسن های کرونا ساخت مهین عزیزمان ایران را در نمایشگاه دهه فجر انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

نمایشگاه دستاوردهای پزشکی انقلاب اسلامی

در طراحی و ساخت این ماکت از یونولیت استفاده گردید. یونولیت یکی از متریال هایی می باشد که به هنرمند این امکان را میدهد که با طراحی مهندسی خود بتواند انواع احجام هندسی را در سایز های بزرگ با وزنی کم تولید نماید. در مراحل تولید این محصول از دستگاه لیزر ، دستگاه چاپ استیکر ، دستگاه CNC استفاده گردیده است و با رنگ آمیزی و استفاده از رنگ های مخصوص قطعات پس از تولید رنگ آمیزی و سپس مونتاژ گردید و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که به دستگاه دانشمندان ایرانی در همین ایران عزیز ساخته شده است را در نمایشگاه در معرض بازدید همگانی قرار دادیم.

نمایشگاه دستاوردهای حوزه پزشکی

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهرداری منطقه هشت تهران در مسیر راهپیمایی بیست و دوم بهمن اقدام به برپایی غرفه و ایستگاه شادمانی و برگزاری مسابقات فکری نمود. در این غرفه تمثال شهدای شاخص انقلاب اسلامی به صورت ماکت رومیزی  ، انواع پازل های چوبی و نیز نمایش ماکت های واکسن های ایران که توسط موسسه طراحان انقلابی صحابیون تولید گردیده است به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه جهت عکس یادگاری با سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ماکت صفحه اینستاگرام مزین به تصویر شهید سلیمانی نیز جهت عکاسی علاقه مندان به نمایش درآمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *