برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان برگزار شد


مراسم گرامیداشت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد

برگزاری نمایشگاه و مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان به سفارش مرکز مقاومت بسیج بنیاد به همت موسسه طراحان انقلابی صحابیون برگزار گردید.

در این مراسم با اجرای گروه همخوانی بسیج نوجوان و همچنین اجرا مراسم نمایشی راپل و زیپلای دلاورمردان غیور بسیجی جلوه های از حماسه اقتدار را در حضور تنی چند از مسئولین کشوری و لشگری برگزار نمودند.

در حاشیه این مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بخشی از ساختمان مرکزی فضاسازی و دکورسازی با نمادهایی از مقاومت که در راس آنها سردارشهید و سید مقاومت حاج قاسم سلیمانی با عنوان ما ملت امام حسینیم که توسط موسسه طراحان انقلابی صحابیون ایده پردازی و طراحی گردیده بود اجرا گردید.

هر یک از صحنه های این نمایشگاه که با ظرافتی هنرمندانه به موضوعی تخصصی در حوزه ایثار و دفاع مقدس میپردازد و میتوان این سبک از نمایشگاه را هنری مفهومی قلمداد نمود و با نمایش هر صحنه پیامی از یک خط تا حتی چندین کتاب را برداشت نمود.هشت سال دفاع مقدس برای هر کسی خاطرات متفاوتی دارد. چه آن کسانی که در خطوط مقدم جنگ و یا پشت خط و پشتیبان جنگ بودند و چه آنان که در شهر و دیار خود در پی زندگی روزمره خود بودند. جنگی نابرابر که در یک طرف جمهوری اسلامی و در طرف روبرو جبهه جهانی و قدرتهای بزرگ دنیا که هر یک از آنها بر این باور بودند که می تواند این نظام نوپا را شکست دهند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند. ولیکن این غیورمردان و زنان ایرانی بودند که به فرمان امام امت به میدان آمدند و نگذاشت یک وجب از خاک این وطن کم شود.چه زیبا فرمود حاج قاسم عزیز ما که بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم ها می ماند.

اگر دشمن این حرم را از بین ببرد ، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص) و چه زیبا این بیان در دکور های فوق به نمایش در آمد و در جان و دل بازدید کنند اثر گذاشت و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در دل پنجره های این ضریح به نمایش درآمد و لاله های سرخ و ایستاده در پای این حرم به ما یادآور آن شد که تا پای جان برای ایران ایستاده ایم.

و در آزادراه دفاع مقدس که جز غیرت و مردانگی کسی را در خود جای نمی دهد و در پیچ و خم های پر خطر آن با هشدار های مختلف که دم از مسیر لغزنده است سر می دهد این شما مردان و زنان و شیر بچه های علی زمان هستید که همه با هم برای ایران و ایرانی تا پای جان قد علم نموده اید و ایستادگی کرده اید و شهدا نظاره گر قدم های شمایند. همه می داند  شما امروز مقتدرید و این اقتدار شما است که نظم جهانی را دگرگون کرده است و مستکبرین و زورگویان عالم که دیروز با سرکوب اجازه نفس کشیدن به شما نمی دانند امروز نفسشان بند آمده است و محاسباتشان بهم ریخته است و به خوبی روز ویرانی و سقوط پای های سست و پوشالی خود را می بینند و باز شما ایستاده اید و چشمانتان به افق نظاره گر است و منتظر موعود ایستاده اید.

چهادگران دیروز و امروز و فردا که بخوبی فهمیدند اگر شهید نشویم میمیریم و در عرصه جهاد سلامت چه خوش درخشیدید و خود را در معرض مبتلای به بیماری کرونا قرار دادید و نگذاشتید مردم ایران اسلامی نگران این بیمار باشند و با کمک های مومنانه و با وجود مشکلات معیشتی از مال و جان خود گذشتید و در اقصی نقاط کشور این پویش همدلی را به ارمغان گذاشتید.

در این میان نیز نقش آفرینی شیرزنان عرصه دفاع مقدس نیز فراموش نشدنی است و چه دیروز که در خط مقدم همچون مردان در میدان های سخت افتخار آفریدند و چه امروز و فردا برای ایران عزیز در عرصه های مختلف نقش آفرینی می نمایند.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *