نمایشگاه در لباس سربازی با محوریت موضوع نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس برگزار شدو


در لباس سربازی

به مناسبت چهل و دومین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پیروزی حق علیه باطل ، یادمان حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای در نمایشگاه در لباس سربازی و نقش ایشان در دفاع مقدس طراحی و اجرا گردید.

در این نمایشگاه تصاویری از مقام معظم رهبری و نقش و جایگاه ایشان در اداره جنگ به تصویر در آمد که بدون شک محتوای نمایش داده شده بخش کوچکی از نقش آفرین معظم له در هشت سال دفاع مقدس است و امید است تا با برگزاری چنین نمایشگاه هایی یاد و خاطره فرهنگ و تفکر ایثار ، جهاد و شهادت بیش از پیش به نسل جوان خصوصا دهه های هفتادی ، دهه هشتادی و دهه نودی ها این انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود. چرا که دشمن با دروغ پردازی ها و تغییر تاریخ و محتواها درصد تغییر باورها و اعتقادات نسل ما می باشد. این نمایشگاه در شهریورماه ۱۴۰۱‬ در بنیاد مستضعفان برگزار گردید که در ادامه گوشه ای از تصاویر این نمایشگاه را مشاهده می نمایید.

حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره):

اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگذار و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند ، پیدا نمی کنید.

در لباس سربازی

هفته ای یکبار که از جبهه می آمدم تبرای نماز جمعه تهران، مستقیم میرفتم جماران و به امام گزارش می دادم، مخصوصا اوایل که یک ابهامی بر جبهه ها حاکم بود و نمیگذاشتند که درست خبرها خدمت امام برسد.یکبار که خدمت ایشان رفته بودم، چون آنجا لباس سربازی تنم بود، وقتی سوار هواپیما میشدم که بیایم اینجا یا با ماشین یا باقطار، هرچه لباس پوشیدم و عمامه سرم میگذاشتم و این لباس هم آن زیر می ماند، یعنی لباس نداشتم که عوض کنم، همانطور هم رفتم خدمت امام پشت درب مشغول بازکردن بند پوتین ها بودم. 

امام روی مبل خدشان نشسته بودند و از آنجا نگاه میکردند.وقتی وارد شدم ایشان با چهره شفقت آمیزی که من با آن چهره انس داشتم نگاهی کردند و گفتند: یک روزی بود، اگر کسی این لباس شما را می پوشید میگفتند خلاف مروت است، یعنی خوشحال بودند از اینکه طلبه ای لباس نظامی تنش میکند و خلاف مروت تلقی نمی شود.

منبع : کتاب عبدصالح خدا/ص ۱۴۰‬ و ۱۴۱‬

دوازده نقش راهبردی رهبر انقلاب در ۸ سال دفاع مقدس

درباره حضور و نقش راهبردی تعیین کننده ایشان در مسند نمایندگی امام (ره) و سپس ریاست شورای عالی دفاع در دفاع مقدس و در هنگام ریاست جمهوری به چند محور می توان اشاره کرد:

۱- حضور بسیجی وار در روز های حساس دفاع به عنوان چشم باز حضرت امام و معنویت و پشت گرمی رزمندگان

۲- فراخوان و سازماندهی هسته های اولیه نیرو های مردمی و بسیجیان حاضر در جبهه ها

۳- هدایت جنگ های نامنظم و چریکی در اوایل جنگ تحمیلی

۴- سرپرستی و هماهنگ کردن نیرو های ارتش، سپاه و بسیج در عملیات مقاومت و مقابله با دشمن

۵- نقش آفرینی در عملیات های بزرگ با نظارت عالی و انسجام بخشی به فرماندهان ارتش و سپاه

۶- حضور فعال در طراحی و فرماندهی عملیات ها

۷- تلاش پیوسته در رفع مشکلات رزمی و پشتیبانی جبهه ها در سراسر کشور در ارتباط با ائمه جمعه، استانداران و مسئولان

۸- مقابله با سیاست های خائنانه بنی صدر در اداره جنگ و رویارویی با اندیشه لیبرالی آمریکایی حاکم بر نحوه مصاف با دشمن که گاه بوی خیانت و جرم از آن استشمام می شد.

۹- بازدید و سرکشی از جبهه های جنوب و غرب کشور و ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با رزمندگان خطوط مقدم و مردم مقاوم و شجاع

۱۰- تبیین ابعاد سیاسی جنگ تحمیلی و انتقال پیام حماسه دفاع مقدس ملت ایران از طریق سخنرانی در مجامع بین المللی و مصاحبه با رسانه های جهانی و خنثی کردن عملیات روانی دشمن

۱۱- تقویت نقش مردم در جنگ و دفاع مقدس از طریق ایراد خطبه و حضور در تجمع رزمندگان و حضور موثر در جبهه ها و تبلیغ جهاد و معنویت و ابلاغ سلام حضرت امام (ره) به رزمندگان به عنوان بهترین هدیه جان بخش

۱۲- حمایت و پشتیبانی از گروه های معارضین مسلمان عراقی برای سازماندهی و تحرک و تشدید عملیات علیه رژیم بعثی صدام و ظرفیت سازی برای آینده جامعه اسلامی عراق.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *